Hey you! Welcome here. My name, Miela. Please check what have you wrote. Love much to all follower. Don't forget to follow and hey, leave your sign.

VISITORS


Saturday, November 19, 2011

KENANGAN HANYA TINGGAL KENANGAN

sakit hati bila diingatkan kembali kenangan kenangan masa lalu. luka lama berdarah kembali. apa pun yang terjadi, aku mesti melupakan kenangan ini. walaupun kami pernah menjadi kawan baik, dan some of them telah aku anggap macam adik beradik aku sendiri. tapi, inilah takdir yang telah menentu. tiada apa boleh mengubahnya lagi. kalau dulu, walaupun kemana, kami akan ikut. sorang ke sana, sumua ke sana. tapi sekarang? separuh ke sana, separuh lagi ke sini. ini semua berpunca kerana tida persefahaman antara kami. kami tidak pernah menggangap yang kami ni bersependapat. aku bergaduh dengan dua, sebab ego nya yang terlalu tinggi. cakap semua nak betul. bila dia menceritakan status dia, masa itulah aq mengambil peluang untuk menegurnya. disini lah kami mula bertengkar. kami bergaduh. masing masing meluahkan rasa benci antara satu sama lain. hari itu, aku kehilangan seorang kawan. tetapi, dia tidak pernah bermakna untuk aku. aku rasa aku bersyukur, bersyukur kerana akhirnya aku dapat berterus terang dan meluahkan apa yang aku pedam selam ini. rasa meluat dan jijik dengan perangai si dia. tapi, aku tidak merasakan kehilangannya langsung. sidikit pun tidak.kerana aku sedar, ramai lagi yang menyokong aku. ramai lagi yang menemani aku. tak kiralah dalam waktu apa sekalipun.
aku benci tika sebuah memori diingatkan kemabali. sakit dihati hanya aku yang tanggung. pikiran di otak, hanya aku dan Dia sahaja yang tahu. memang berat untuk melepaskan kenanagan pergi, tapi, lebih berat sekiranya diingatkan kembali kenangan lama.

please. jauhkanlah aku dari memori lama. aku tak mahu mengigatkan lagi tentang dia yang aku benci!

No comments: