Hey you! Welcome here. My name, Miela. Please check what have you wrote. Love much to all follower. Don't forget to follow and hey, leave your sign.

VISITORS


Friday, August 2, 2013

SYAWAL MENDATANG, RAMADHAN MENGHILANG





Assalamualaikum....

Malam aku nak cerita pasal perbezaan berpuasa tahun ni. Puasa tahun n tak macam dulu. Sepanjang aku hidup dan berpuasa, baru tahun ni aku rasakan kelainan yang memberi impak yg besar pada remaja sebaya aku. Anak kelahiran 11995 tahun ni kebanyakkan telah melanjutkan pelajaran. Almaklumlah, pelajar lepasan SPM lah pulak kan. Ok, tahun ni xda lagi berbuka puasa dengan famili sepanjang waktu maghrib. Kalau ada pun, setiap hujung minggu. Tu pun pada siapa yang tinggal berdekatan dgn asrama. Macam aku. Haha. Tahun ni persiapan raya macam tak best. Sebab tahun ni dah tak da angah, abang cik, and aku pun dah duduk asrama. Kalau tahun tahun sebelum ni, cuma along aku j yang tak da. Sebab dia ditugaskan di Kedah. Memang tak la kalau nak balik tiap minggu, tapi tahun ni makin ramaiyg tingglkan rumah. Angah dah bertukar kerja and berpindah ke Johor. Tapi gaji pun ok dengan keadaan ekonomi kat sana. Lagipun, dia dlm proses nak kumpul duit nak kahwin. Hehe. Tunang dah. Ok, sekarang abang cik aku pulak. Dia ni sebenarnya pelajar lepasan STPM. Hari tu, dlm proses nak tunggu keputusan UPU keluar, dye ada terbaca pasal intake untuk masuk airforce ni. Dalam bidang ni, memang favourite dye. Si, dye pergi test yg pertama tp gagal. Kejayaan ada kat test yang kedua. Then now dia ada kat Ipoh. Jalani ujian TUDM. Diorang tak dibenarkan hubungi keluarga. Handphone pon pegawai pegang. Kesian. Sedih je bila aku baca surat yang dia kirimkan. Sekarang dekat rumah tinggal mak, adik, ayah. Kadang-kadang xde orang langsung. See, raya yang memilukan tahun ni. Anyway, i can try my best memandangkan aku dah start cuuti. Ok lah. I need to stop now and go to sleep. Haha. Sorry cause using aku in my post. Especially for elder person. Sebagai ucapan terakhir, aku ucapkan Selamat Hari Raya AidilFitri Maaf Zahir Batin. Ku susun sepuluh jari memohon keampunan. Halalkan sekiranya ada yang terrr...segala terr lah. Hehe. Good night. Salam....


SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI!!! 

No comments: